СТАТУТ
ПОПАСНЯНСЬКОЇ
ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ
І - III СТУПЕНІВ № 1
ПОПАСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
(нова редакція)

м. Попасна
2009 рік

Оглавление:

1.Загальні положення
2.Організація навчально-виховного процесу
3.Учасники навчально-виховного процесу школи
4.Управління школою
5.Матеріально-технічна база
6.Фінансово-господарська діяльність
7.Міжнародне співробітництво
8.Контроль за діяльністю школи
9.Реорганізація або ліквідація школи


I.Загальні положення

1.1.    ПОПАСНЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ № 1 ПОПАСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ (надалі – школа) створена рішенням

сесії Попаснянської районної ради від 22.12.2004 року № 23/8 у відповідність Законам України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».
Попаснянська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 1 Попаснянської районної ради Луганської області знаходиться у комунальній власності Попаснянської районної

ради Луганської області (рішення сесії Попаснянської районної ради від 22.12.2004 року № 23/8).
1.2. Повне найменування школи: ПОПАСНЯНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ
№ 1 ПОПАСНЯНСЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ ЛУГАНСЬКОЇ  ОБЛАСТІ;
Скорочене: ЗОШ № 1
1.3. Школа   є   юридичною   особою,   має власну печатку зі своїм найменуванням та ідентифікаційним кодом, кутовий штамп, самостійний баланс,  рахунки в Управлінні

державного казначейства.
1.4. Засновником школи є Попаснянська районна рада Луганської області (надалі – засновник).
1.5. Головною метою школи є забезпечення реалізації  прав громадян на здобуття повної  загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів, всебічний розвиток

кожної дитини як особистості шляхом розкриття і реалізації потенційних можливостей, розумових та фізичних здібностей, талантів, виховання моральних якостей

громадянина, здатного до свідомого суспільного вибору, підготовка до універсальної діяльності у швидкозмінному світі через організацію ранньої соціалізації й ідентифікації

особистості школяра.

1.6. Головним завданням школи є:
забезпечення реалізації прав громадян на повну загальну середню освіту;
виховання громадянина України;
виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших

народів і націй;
формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до

професійного самовизначення;
виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед

Законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язку  людини і громадянина;
розвиток особистості учня, його здібностей і обдарувань, наукового світогляду;
реалізація прав учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань;
виховання свідомого ставлення до свого здоров`я та здоров`я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя,

збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров`я учнів;
створення умов для оволодіння системою наукових знань про природу,  людину і суспільство;
підвищення якості навчання на основі наступності всіх ступенів і рівнів навчальної системи, єдності їх завдань та принципів;
надання можливостей учням реалізувати індивідуальні творчі плани;
всебічний розвиток дитини, як особистості з урахуванням її здібностей, талантів;
оволодіння навичками пошукової роботи, відпрацювання методики пошуку, відбору, навчання і виховання здібних дітей, надання їм можливостей реалізації

індивідуальних планів, здійснення ранньої профорієнтації та підготовки до вищих навчальних закладів;
запровадження інноваційного змісту навчального матеріалу, методів і методик організації занять із школярами у взаємодії з чинними програмами;
оволодіння навичками наукової роботи;
створення умов самовираження дитиною свого «Я» у навчальній і творчій праці;
формування і розвиток суспільно зрілої, творчої особистості з усвідомленої громадянською позицією, почуття національної самосвідомості;
добір змісту і форми партнерського спілкування для дітей 1, 2, 3, 4 класів школи ;
створення системи методів організації навчально-виховної діяльності дітей, завдяки яким вчитель може здійснювати індивідуальний підхід і визначати

навчальне навантаження, розширювати самостійність у пошуках зв’язків співробітництва у постановці власних задач і проблем;
виховання громадянина співтовариства, держави, світу з усвідомленням його різноманітності, цілісності та єдності;
реалізація права учнів на вільне формування політичних і світоглядних переконань
здійснення ранньої профорієнтації і загальної підготовки до вступу у навчальні заклади різних рівнів акредитації;
підготовка до праці не лише з усвідомленням її необхідності, а й почуттям задоволення від її духовних та матеріальних результатів;
створення максимально сприятливих умов для духовного, емоційного, фізичного і психічного розвитку, готовності до трудової діяльності, відповідності за свої дії,

здійснення фундаментальної підготовки з обраного профілю;
допомогти учням зрозуміти зміни, що відбулися в політичному, економічному житті суспільства;
формування логічного мислення, мотивів та поведінки партнерства і співробітництва, комунікативних навичок;
формування таких сторін діяльності і якості особистості як самостійна постановка навчальної задачі і вибір її розв’язання;
мотивація та мобілізація вольових зусиль у досягненні результатів діяльності;
ініціативність у виборі і виконанні певних соціальних ролей, зокрема тих, які безпосередньо пов’язані з виявами схильностей до духовної культури;
самоконтроль і самооцінка власної діяльності;
схильність до ризику, знижена тривожність;
інтелектуальна працездатність з виявами творчості і розумових здібностей.
1.7. Діяльність школи  будується на принципах :
- доступності і гуманізму;
- демократизму і незалежності від політичних, громадських і релігійних об'єднань;
- взаємозв'язку розумового, морального, фізичного та естетичного виховання;
- поєднання загальнолюдських та національних цінностей;
- рівності умов кожної людини для повної реалізації її здібностей, таланту, всебічного розвитку;
- диференціації змісту і форм освіти;
- науковості і індивідуалізації розвиваючого характеру навчання;
- терпіння і справедливості;
- свободи і відповідальності;
- поєднання державного управління і громадського самоврядування.
1.8. Школа у  своїй  діяльності  керується  Конституцією  України,  Господарським та Цивільним Кодексами України, Законами України «Про освіту»,

«Про загальну середню освіту», Положенням    про   загальноосвітній  навчальний  заклад,  іншими   нормативно-правовими   актами,

рішеннями та розпорядженнями засновника, наказами відділу освіти Попаснянської райдержадміністрації,  цим Статутом.
1.9. Школа самостійно приймає рішення і здійснює діяльність в межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом
1.10.    Школа несе відповідальність перед батьками, суспільством і державою за:
безпечні умови освітньої діяльності;
дотримання Державних стандартів освіти;
дотримання договірних зобов’язань  з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;
дотримання фінансової дисципліни;
реалізацію обраних форм навчально-виховного процесу, віковим психофізіологічним особливостям дітей, забезпечення належних санітарно-гігієнічних

умов, збереження їх здоров’я, якісне засвоєння навчального матеріалу на рівні державних вимог до загальної середньої освіти, норм загальнолюдської

етики і моралі;
дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, в тому числі зобов’язань за

міжнародними угодами;
1.11. У школі навчальна і виховна робота ведеться мовою спільно визначеною батьками учнів, згідно чинного законодавства України.
1.12. У школі визначаються за рішенням Ради школи та педагогічної ради іноземна мова, поглиблине вивчення предметів, допрофільна та профільна освіта.
1.13. Школа має право:
проходити в установленому порядку державну атестацію;
визначати форми, методи і засоби організації навчально-виховного процесу за погодженням із власником;
визначати варіативну частину робочого навчального плану;
в установленому порядку розробляти і впроваджувати експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;
спільно з вищими навчальними закладами, науково-дослідними інститутами та центрами проводити науково-дослідну, експеримен­тальну, пошукову

роботу, що не суперечить законодавству України; використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників навчально-виховного процесу;
бути власником і розпорядником рухомого і нерухомого майна згідно з законодавством України та власним статутом;
отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;
залишати у своєму розпорядженні і використовувати власні над­ходження у порядку визначеному законодавством України;
розвивати власну соціальну базу: мережу спортивно-оздоровчих, лікувально-профілактичних і культурних підрозділів;
1.14.У школі створюються та функціонують: педагогічна рада, постійно діючий семінар "Психологічні основи творчої особистості", методичне об’єднання класних

керівників, творча лабораторія з проблеми над якою працює школа, школа молодого вчителя та методичні об'єднання вчителів гуманітарного циклу, вчителів

фізкультури, праці, музики та образотворчого мистецтва, вчителів математики, фізики, інформатики, хімії, біології та географії, вчителів початкових класів.
1.15.Медичне обслуговування учнів та відповідні умови для його організації забезпечуються засновником та здійснюється Попаснянською центральною районною лікарнею.
1.16. Взаємовідносини навчального закладу з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладені між ними.

К оглавлению...

II. Організація навчально-виховного процесу

2.1 Школа планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного та річного плану.
В плані роботи відображаються найголовніші питання роботи школи, визначаються перспективи її розвитку. План роботи затверджується педагогічною радою школи.
2.2. Основним документом, що регулює навчально-виховний процес, є робочий навчальний план, що складається на основі типових навчальних планів, розроблених та

затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини і визначенням профілю навчання.
Робочий навчальний план школи погоджується Радою школи і затверджується відділом освіти Попаснянської районної державної адміністрації.
У вигляді додатків до робочого навчального плану школа додає розклад уроків та режим роботи (щоденний, річний).
2.3. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники школи самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства

освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних

завдань та здобуття освіти на рівні державних стандартів.
2.4.Школа здійснює навчально-виховний процес за денною, однозмінною формою навчання.
2.5.Зарахування учнів до школи здійснюється за наказом директора на підставі особистої заяви (для неповнолітніх — заяви батьків або осіб, які їх замінюють), а також

свідоцтва про народження (копії), паспорта, медичної довідки встановленого зразка, документа про наявний рівень освіти (крім дітей, які вступають до першого класу).
У разі потреби учень може перейти протягом будь-якого року навчання до іншого навчального закладу. Переведення учнів до іншого навчального закладу здійснюється за

наявності особової справи учня встановленого зразка Міністерством освіти і науки України.
2.6. У школі для учнів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють створена група подовженого дня.
Зарахування до групи продовженого дня і відрахування дітей із неї здійснюється наказом директора школи на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).
Режим роботи групи продовженого дня визначається наказом директора.
2.7. Структура навчального року, а також тижневе навантаження учнів встановлюються школою в межах часу, що передбачений робочим навчальним планом.
Навчальні заняття розпочинаються 1 вересня у День знань і закінчуються у перших класах 25 травня, у 2-х — 11-х - 31 травня, але не пізніше 1 липня наступного року.

Навчальний рік поділяється на семестри: перший з 1 вересня до 25 грудня , другий з 10 січня до 31 травня.
2.8. Відволікання учнів від навчальних занять на інші види дія­льності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).
2.9. За погодженням з відділом освіти Попаснянської районної державної адміністрації з урахуванням місцевих умов, специфіки та профілю школи запроваджується графік

канікул. Тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів.
2.10. Тривалість уроків у школі становить: у перших класах -35 хвилин, у других-четвертих класах -40 хвилин, у п'ятих-дванадцятих - 45 хвилин. Зміна тривалості уроків

допускається за погодженням з відділом освіти Попаснянської районної державної адміністрації та районною санітарно-епідеміологічною станцією.
2.11. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визнача­ється розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до санітарно-гігієнічних та

педагогічних вимог, погоджується Радою школи і затверджується директором.
Тижневий режим роботи школи затверджується у розкладі навчальних занять.
Крім різних форм обов'язкових навчальних занять, у школі проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття та заходи, що передбачені

окремим розкладом і спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдаровань.
2.12. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням

індивідуальних особливостей учнів.
2.13. У школі визначення рівня досягнень учнів у навчанні здійснюється відповідно до діючої системи оцінювання досягнень у навчанні учнів, ведеться тематичний облік знань.
У першому класі дається словесна характеристика знань учнів у навчанні, у другому-знання учнів оцінюється за дванадцятибальною системою (рішення Педагогічної

ради протокол № 1 від 30.08.2002р.) У документі про освіту (табелі успішності, свідоцтві, атестаті) відображаються досягнення учнів у навчанні за семестри, навчальний рік

та державна підсумкова атестація.
2.14. Результати семестрового, річного, підсумкового оцінювання доводяться до відома учнів класним керівником. Результати державної підсумкової атестації доводяться

до відома випускникам головою атестаційної комісії.
2.15. Порядок переведення і випуск учнів навчального закладу визначається Інструкцією про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої

освіти усіх типів та форм власності, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 05.02.2001р. №44 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 08. 02. 2001 р.

за № 120/5311.
2.16. При переведені учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення у навчанні не нижче середнього рівня з української мови, читання, математики

та російської мови.
2.17. Контроль за відповідністю освітнього рівня учнів, які закінчили певний ступень навчання, вимогам Державного стандарту загальної середньої освіти здійснюється шляхом їх

державної підсумкової атестації. Порядок проведення державної підсумкової атестації визначається Положенням про державну підсумкову атестацію учнів у системі загальної

середньої освіти затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 14.12.2000р. №588 та зареєстрованого Міністерством юстиції України 19.12.2000р. за №925/5146.
2.18. Учням, які закінчили певний ступень школи, видається відповідний документ про освіту:
по закінченні початкової школи — табель успішності;
по закінченні основної школи — свідоцтво про базову загальну середню освіту;
по закінченні школи — атестат про повну загальну середню освіту.
2.19. За успіхи у навчанні для учнів встановлюються такі форми морального і матеріального заохочення: похвальна лист, похвальна грамота, Золота медаль, Срібна медаль, стипендія.

К оглавлению...

III. Учасники навчально-виховного процесу школи

3.1. Учасниками навчально-виховного процесу в школі є:
учні;
директор;
заступники директора;
педагогічні працівники;
бібліотекар;
інші спеціалісти;
батьки або особи, які їх замінюють.
Директор та його заступники є адміністрацією школи
3.2. Права і обов'язки учнів, педагогічних та інших, працівників визначаються чинним законодавством та цим статутом.
3.3. Учні мають право:
на вибір форми навчання, факультативів, спецкурсів, позашкільних та позакласних занять;
на користування навчально-виробничою, науковою, матеріально-технічною, культурно-спортивною, корекційно-відновною та ліку­вально-оздоровчою базою школи;
на доступ до інформації з усіх галузей знань;
брати участь у різних видах науково-практичної діяльності, загальних зборах, олімпіадах, виставках, конкурсах тощо;
брати участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
брати участь в обговоренні і вносити власні пропозиції щодо організації навчально-виховного процесу, дозвілля учнів;
брати участь у добровільних самодіяльних об'єднаннях, творчих студіях, клубах, гуртках, групах за інтересами тощо;
на захист від будь-яких форм експлуатації, психічного і фізичного насилля, що порушують права або принижують їх честь, гідність;
на безпечні і нешкідливі умови навчання, виховання та праці;
на відкриту оцінку його знань, умінь, поведінки в школі, а також поза неї;
на додаткову допомогу вчителя, якщо в навчанні виникають труднощі;
3.4. Учні зобов'язані:
оволодівати знаннями, вміннями, практичними навичками, під­вищувати загальнокультурний рівень;
дотримуватися вимог статуту, правил внутрішнього розпорядку;
бережливо ставитись до державного, громадського і особистого майна;
дотримуватися законодавства, моральних, етичних норм;
брати посильну участь у різних видах трудової діяльності, що не заборонені чинним законодавством;
дотримуватися правил особистої гігієни;
виявляти повагу до учителів та інших працівників школи, підпорядковуватися наказам директора та рішенням ради школи, вчителів, а також постановам органів класного та шкільного самоврядування.
3.5. Педагогічними працівниками школи можуть бути особи з високими моральними якостями, які мають відповідну педагогічну освіту, належний рівень професійної підготовки, здійснюють педагогічну діяльність, забезпечують результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров'я яких дозволяє виконувати професійні обов'язки.
3.6. Призначення на посаду та звільнення з посади педагогічних та інших працівників й інші трудові відносини регулюються законодав­ством України про працю, Законом України "Про загальну середню освіту" та іншими законодавчими актами.
3.7. Педагогічні працівники мають право на:
захист професійної честі, гідності;
самостійний вибір форм, методів, засобів навчальної роботи, не шкідливих для здоров'я учнів;
участь в обговоренні та вирішенні питань організації навчально-виховного процесу;
проведення в установленому порядку науково-дослідної, експе­риментальної, пошукової роботи;
виявлення педагогічної ініціативи;
позачергову атестацію з метою отримання відповідної категорії, педагогічного звання;
участь у роботі органів громадського самоврядування школи;
підвищення кваліфікації, перепідготовку;
отримання пенсії, у тому числі і за вислугу років в порядку ви­значеному законодавством України;
на матеріальне, житлово-побутове та соціальне забезпечення відповідно до чинного законодавства України;
на шанобливе ставлення до себе учнів, колег, батьків, представників громадськості;
Відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов'язків не допускається, за винятком випадків, передбачених законодавством України.
3.8. Педагогічні працівники зобов'язані:
забезпечувати належний рівень викладання навчальних дисциплін відповідно до навчальних програм на рівні обов'язкових державних вимог;
сприяти розвитку інтересів, нахилів та здібностей дітей, а також збереженню їх здоров'я, здійснювати пропаганду здорового способу життя;
сприяти зростанню іміджу школи;
настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до державної символіки, принципів загальнолюдської моралі;
виховувати в учнів повагу до батьків, жінки, старших за віком, народних традицій та звичаїв, духовних та культурних надбань народу України;
готувати учнів до самостійного життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;
дотримуватися педагогічної етики, моралі, поважати гідність учнів;
захищати учнів від будь-яких форм фізичного або психічного на­сильства, запобігати вживанню ними алкоголю, наркотиків, тютюну, іншим шкідливим звичкам;
постійно підвищувати свій професійний рівень, педагогічну май­стерність, загальну і політичну культуру;
виконувати вимоги статуту школи, правила внутрішнього розпорядку, умови контракту чи трудового договору;
виконувати накази директора школи та відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації.
брати участь у роботі педагогічної ради.
3.9. У школі обов'язково проводиться атестація педагогічних працівників. Атестація здійснюється, як правило, один раз на п'ять років відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників України, затвердженого Міністерством освіти і науки України.
3.10. Педагогічні працівники, які систематично порушують вимоги статуту, правила внутрішнього розпорядку школи, не виконують посадових обов'язків, умови колективного договору, або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи відповідно до чинного законодавства України.
3.11. Батьки та особи, які їх замінюють, мають право:
обирати і бути обраними до батьківських комітетів та органів громадського самоврядування;
звертатись до відділу освіти Попаснянської районної державної адміністрації, директора школи і органів громадського самоврядування з питань навчання, виховання дітей;
брати участь у заходах, спрямованих на поліпшення організації навчально-виховного процесу та зміцненні матеріально-технічної бази школи;
на захист законних інтересів своїх дітей в органах громадського самоврядування школи та у відповідних державних, судових органах.
3.12. Батьки та особи, які їх замінюють, несуть відповідальність за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти і зобов'язані:
забезпечувати умови для здобуття дитиною повної загальної середньої освіти за будь-якою формою навчання;
постійно дбати про фізичне здоров'я, психічний стан дітей, створювати належні умови для розвитку їх природних здібностей;
поважати гідність дитини, виховувати працелюбність, почуття доброти, милосердя, шанобливе ставлення до Вітчизни, сім'ї, державної та рідної мов, повагу до національної історії, культури, цінностей інших народів;
виховувати у дітей повагу до законів, прав, основних свобод людини.
3.13. Представники громадськості мають право:
обирати і бути обраними до органів громадського самоврядування в школі;
керувати учнівськими об'єднаннями за інтересами, гуртками, секціями;
сприяти покращенню матеріально-технічної бази, фінансовому забезпеченню школи;
проводити консультації для педагогічних працівників;
брати участь в організації навчально-виховного процесу.
3.14. Представники громадськості зобов'язані:
дотримуватися статуту школи, виконувати накази директора школи, рішення органів громадського самоврядування, захищати учнів від всіляких форм фізичного та психічного насильства, пропагувати здоровий спосіб життя, шкідливість вживання алкоголю, наркотиків, тютюну тощо.

К оглавлению...
Форма входа
Майбутньому першокласнику
Вчимося жити разом
Школьные фото
Крестики-н0лики
» Крестики-н0лики

Поиск по сайту

Календарь
«  Квітень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930
Погода в Попасной
Анекдоты

Студент - это единственный в мире человек, который способен вспомнить на экзамене то, чего сроду не знал.
Мини-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0